home, sweet Örebro

Då var det dags att komma hem - igen

Det var segt att masa sig upp ur sängen när man bara sovit fyra timmar. Försökte väcka Elia för att säga "hej då" men hon ville inte vakna. Tog spårvagnen till tågstationen och försökte på knagglig ungerska köpa en biljett...

Roligaste händelsen inträffade dock på tåget. När jag skulle gå av visste jag inte hur  jag skulle få upp dörren, så jag vände mig och och frågade "do you know how to open the door?" och killen svarar " jag tror du ska dra i den röda spaken".

-Shiit, du är svensk!?
-Ja, visst var vi reskamrater i tisdags också?

Palla att glömma folk på tre dagar (när man dessutom pluggar på samma universitet)

Nu sitter jag här, i Sverige igen. Har precis varit ute och sprungit. Igår var min trogna vän Ann-Sofie här och skvallrade om allt som hänt (under tre dagar) och vi började planera London. På lördag bär det av. Det innebär att jag då har flugit 4 ggr på en månad (8 ggr om man räknar med returresorna). Det ska bli massa shopping och pubbesök  med endel kulturella inslag (puben är ju iof kanske ett sånt...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0