Sverjet! Schlaget!

Nu har jag hunnit jobba på EDB två dagar. Varenda gång jag är där förbereder jag mig på att det är sista gången men icke...
åter igen har jag blivit vikarierande receptionsit.
  Hur som helst. Lärdagen bjöd på glitter och glamour hela dagen lång. Först var det hotellfrukost på java med min alldeles egna blondie: Magdalena. Efter ett febrilt letande efter en rosa fjäderboa på stans alla leksakaffärer (hittade ingen...) bar det av mot almby med 12:an buss för att träffa GALA-gänget hos Amanda. Linnéa, vår egna lille schlagerprinsessa fick migrän och kom alltså inte.
  GALA minus Linnéa (för er som inte vet så består GALA av mig, Magdalena, Josefin, Amanda och Linnéa) sprang omkring hemma hos Amanda i fina glittrande eller blänkande klänningar och käkade mat och drack läsk :P Amandas urgulliga, roliga och idérika mamma hade bakat semlor med grön mandelmassa som vi senare satt och mumsade på lagom till eftermiddagskaffet.    (ojojoj...jag får det att låta som ett barnkalas - men det här är på största allvar!)
 
Senare mot kvällen anslöt fler avdankade N3A-elever. Det var också meningen att pilten Malin skulle dyka upp men hon skyllde på plötslig huvudvärk (jag misstänker gris-förakt och funderar på ifall hon har konverterat till islam.. eller så var hon bara sjuk...)

Anton Lööv, John Fhager och Tobias kom och tjoade till Petra Medes (så kallade) underhållning.

Shiiiiiit vilken skandal det var igår! Gaahhhh! vad har de släpat in i år igentligen? (jag tror att det var avsaknaden av min rosa fjäderboa som gav dålig karma..)

Jag, Linnéa och John Wirhall ska ställa upp nästa år. Jag ska sjunga, Linnéa spela och John dansa. Jag tror på ett vinnande koncept!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0